Jumaat, 25 September 2009

Riuh..!!!!Sesak..!!!!

Haa..tgk title tu..nk mulekan crite, smlm..ayah, mak, along, qila, awe n paiq = (1) kete, pastu angah, kak no, mak metue angah, iman, ajit n awin = (1) kete..haa diorg 2 kete dtg beraye kt rumah aku..haa wa cakap lu penoh rumah...diorg smpi ptg smlm..mule2 ayah sekerete smpi dulu, pastu sengah jam kendian ayah bawak moto aku g jempot angah yg xjumpe2 jalan ke rumah aku tu katenye..mmg la taman kitorang tu xde singboard pon dr dulu lg..klu nak dtg cam kan aje kedai makan tepi simpang tu..aku sambut diorang ngn masak soto pastu masak nasik 3 pot suh "awak" bli ikan patin masak tempoyak kegemaran ayah ngan along dalam 4 ketul ha 12 hget regenye..ee gelik tekak!aku xsuke!diorg smpi2 je terus makan soto, bpeloh2 aku asyk menopup air je haus kemain smlm dah la bebahang je dlm rumah tu..24 jam on ekon..pas makan kemas2 sume lepak borak2..ayah x abis2 bmain dgn "tomey" beriye die tgelak..riuh ngn cucunye skalik..mak bwk laksa, ape lagik aku pon mejalankan tugas la bile nampak laksa, wah puas tekak siot..

Mlmnye kitorg g soping kat tunas manje..nth pape je kt kolumpo tu blambak soping komplek kt sni jgak diorg nk membeli belah..blk rumah terus hidang nasik mkn mlm.."awak" bli daging masak merah ngn sotong goreng tepong...yg sonoknye tengok ayah bselere mkn nasik btambah die kate sbb tgk cencalok tu x tahan..menu mlm tu lah sperti yg disebut td tmbah ikan patin tu ngn tolo dado "awak" yg goreng..saayanggg awak!rajin laki aku tu!!

Pastu lain acare adalah tido beramai-ramai!haa penoh, bsusun org dr sliding door tu terus ke dapo..mak n ayah boleh plak g landing kt stor blkg tu, degil org cakap koto xpenah bsapu, mak kate ah boleh..mujur "awak" keje mlm td, so along n anak2 campo qila tido dlm bilik aku..sume nk join dlm blik almaklum la ekon..mmg pns tol mlm td..mak metue angah tdo bilik sebelah sorg2..yg budak2, bmain PS2 kene ugut ngn angah bru brenti main..agak, tekonn bebudak tu..klu mngaji menangis..hikhikhik..mak rotan die mak!!pastu kol 6 pg sape yg tdo dlm bilik aku tu kene kuo pasal laki aku dh nak balik keje, kesian "awak" penat bkeje..

Aku bgn tido kol 6 pg bsiap-siap g keje..kol 6.30 "awak" balik dgn muke yg letih..pastu aku g keje, xtau la ape yg blaku kat rumah tu, mak kate nak goreng mi.."awak" membute le balas dendam mlm td x tdo..aku balik keje kol 11 pg, tgk diorg dh bsiap-siap nak balik dh..dlm kol 12 gamaknye, diorang pon grak balik..kete pesone balik palong, kete wira balik gombak..seday plak bile nak jumpe lg..angah 1st time dtg rumah..skrg ni ude ngn bg wan je xsmpi2 lg..hope diorg smpi ke destinasi memasing td dgn slamatnye tiade halangan..td dh pesan kt sume mcm mane "wan" slalu pesan, "cermat-cermat"..

Pas sume balik, aku pon setat la mngemas rumah..siap je nth camne leh mbute smpi kol 5, sedap tido.."awak" tido dlm bilik, aku tido dpan telibisen je, mls kang tganggu "awak" yg keletihan tu..bgn tido, g usap-usap tomey dulu baru semangat sket tgk die yg comey tu..kol 6 ptg bsiap mandi2 nak g keje..ni tgh keje la...

Ha, sblm telupe pg td abun ajak g mkn, mcm mimpi jek xpenah2 pon..ktorg g mkn kt dlm paso sane nek kete waja jsjk, ingt nak mkn nasik lemak tp haram xde sume kedai dh bis..udahnye abun mkn mi sop, aku mkn laksa..tp xlame tu cek mi jsj dtg bli bgkus, die plak yng blanje ktorg..bun, aku x kire ko kene ajak len hari yerk!

Ahh penat dh menaip..ok lahh..tu la sdikit sbnyak crite aku, see u again..layannn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan